UkhwaH
*aRnaB-gEbu
*ArNabKiuT
*Bro-Joe
*xedot
*mrbunnywhoops
*LebaiCute
*Arnab-Manja
*newhillz-rarebits
*arnabtemanku
*mykampage
*kebunarnabayman
*Rafa
*arnabspg
*artnabcomeyworldwide
*rocknrollbunnies
*ar-raudahrabbitry
*arnabkus
*ketapangbunnies
*rnabrkusseberangjaya
ORIGINAL PERFUME
Jom Borak

BORAK-BORAK deHan2

Best Sites
mudah.com.my Fantasy wiselonline.com Petfinder Goal.com Goal.com CIMBclick ArsenaL Tranungkite SinarFM Malaysiakini MyMasjid Quran
My Slide Show

Tazkirah
Baca Quran Online
Quran
Free Islamic-Animation
Alfalfa Hay

Dapatkan bekalan Alfalfa Hay. Harga semasa RM 14.00 /kg tidak termasuk kos POS
Rawatan Kurap

Ubat kurap Bexton 50ml - Oral Solution. Harga semasa RM 30.00 termasuk POS.
Sajak Istimewa dari Hj. Akil Hayy Rawa Panduan dan Informasi
Thursday, December 01, 2005
Di dalam hidup manusia, yang penting ialah BERKAT. Bila hidup kita berkat, diri ini akan selamat. Apabila diri selamat, rumahtangga jadi sepakat. Apabila rumahtangga jadi sepakat, masyarakat jadi muafakat. Apabila masyarakat jadi muafakat, negara kita menjadi kuat. Apabila negara menjadi kuat, negara luar jadi hormat. Apabila negara luar jadi hormat, permusuhan pun tersekat.

Apabila permusuhan tersekat, pembangunan pun meningkat. Apabila pembangunan pun meningkat, kemajuan menjadi pesat.TETAPI AWAS, apabila pembangunan meningkat, kemajuan menjadi pesat, kita lihat bangunan naik bertingkat-tingkat. Ditengah-tengah itu, tempat maksiat tumbuh macam kulat. Apabila tempat-tempat maksiat tumbuh macam kulat, KETIKA ITU manusia mula mengubah tabiat. Apabila manusia telah mengubah tabiat, ada yang jadi lalat ada yang jadi ulat.

Apabila manusia dah jadi ulat, sembahyang makin hari makin liat. Apabila sembahyang jadi liat, orang baik ada yang bertukar jadi jahat. Apabila orang baik bertukar jahat, orang miskin pula nak kaya cepat. Apabila orang miskin nak kaya cepat, orang tua pula nak mati lambat. Apabila orang tua nak mati lambat, tak dapat minum madu telan jer lah minyak gamat.

Yang lelaki, budak budak muda pakai seluar ketat. Semua nak tunjuk kuat. Bila berjudi, percaya unsur kurafat. Tapi hidup pula yang melarat. Tali kasut dah tak berikat. Rambut pun jarang sikat.Yang perempuan, pakai mini sekerat. Suka pakai baju ketat. Suka sangat menunjukkan pusat. Hingga tak pedulikan lagi batasan aurat. Pakai pulak yang singkat-singkat. Kadang-kadang ternampak benda 'bulat'.Bila jadi macam ini, siapa lihat pasti tercegat. Silap gaya jadi gawat, bohsia bohjan lagi hebat.

Duduk jauh berkirim surat. Bila berjumpa, tangan berjabat. Kemudian pakat lawan peluk siapa erat. Masa tu, nafas naik sampai tersekat-sekat. Usah peduli agama dan adat. Usah takut Allah dan malaikat. Yang penting apa kita nak buat? Kita 'bukti' lah kita buat. Akhirnya perut kempis dah jadi bulat. Apabila perut kempis dah jadi bulat, maka lahirlah pula anak-anak yang tak cukup sifat. Bila anak-anak tak cukup sifat, jam tu kita tengok bayi dibuang di merata tempat. MAKNANYA KETIKA ITU, IBLIS MULA MELOMPAT.

Dia kata apa? Habis manusia dah masuk jerat. Habis manusia telah tersesat. Inilah dia fenomena masyarakat. Oleh itu wahai saudaraku dan para sahabat, Marilah kita pakat mengingat, Bahawa dunia hari ini makin singkat, Esok atau lusa mungkin kiamat, Sampai masa kita semua akan berangkat! Berangkat menuju ke negeri akhirat.Di sana kita akan ditanya apa yang kita buat. Masa tu, sindri mau ingat. Umur mu banyak mana mu buat ibadat...? Zaman muda mu, apa yang telah mu buat...? Harta benda anta, dari mana anta dapat...? Ilmu anta, adakah anta manafaat...? Semoga ianya dapat mengingatkan kita supaya segera meninggalkan maksiat dan memperbanyakkan ibadat.

(Petikan ucapan Ustaz Hj. Akil Hayy Rawa. Sebarkanlah ini kepada ahli keluarga, saudara-mara, rakan-rakan dan sahabat handai kita agar masyarakat kita akan menjadi sebuah masyarakat yang bukan sahaja maju dari segi duniawi malah ukhrawi.)

Copy & Paste dari http://ustaznasrudin-tantawi.blogspot.com/
posted by d.e.H.a.n.2. @ 5:40 PM  
10 Comments:
  • At 1:52 PM, Anonymous Anonymous said…

    benarlah apa yg benar dan salahlah apa yang salah.

    keretamayat.blogspot.com

     
  • At 5:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    Cool blog, interesting information... Keep it UP » »

     
  • At 2:59 AM, Anonymous Anonymous said…

  • At 5:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tes you heard it right, a fully Android integrated tablet for only
    $199. 9-inch, wifi-only style was released on Nov Of sixteen, and also the 4G-enabled variation is timetabled to be removed the week
    associated with December. It could still
    be demanded by law enforcement or stolen by malicious hackers that gain access to Amazon's systems.

    Feel free to visit my web site ... kindle fire

     
  • At 1:33 PM, Anonymous Anonymous said…

    These are regularly described as 2 din car DVD, or
    double din DVD players and this designation references the height of
    the component. Year 2013 is essentially seen as the year that Smartphone will not only
    get an improvement on their processors but their display will also be given a much needed boost in terms of size
    and higher resolution with improved pixel per inch. It is entirely your choice to decide for the deal package that attracts you the
    most and offer you the maximum while making
    you invest the least.

    My web-site ... samsung s4

     
  • At 2:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    The WI-FI enabled chromebooks, by Acer will come somewhere around $350.
    The HTC Evo 3D was always going to be a great phone but in order to be successful it needs suitable
    software to back it up. While the Inspiron and Samsung both offer the new i3
    processor, the Acer AS5253 comes with a quick AMD-E series 2.


    Feel free to surf to my weblog; samsung chromebook

     
  • At 7:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    3 inches screen of Zopo ZAP900h is really a cool thing about Zopo ZP910 and as it is having a
    Quad Core processor you should really check out its features.
    Music player, P503 supports a variety of media formats.
    Navigation is the most important change brought about by smartphones.


    Here is my website ... samsung galaxy s4

     
  • At 2:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    The Black - Berry Tablets media player will not disappoint you as this premier media player and video creation are supported by Codecs.
    Click "Edit" button to remove the unwanted area like backside, set brightness, contrast, saturation of Kodak video and apply
    special effects to your Kodak video. Black - Berry Tablet OS
    is the new operating system that has been created for the Black
    - Berry Tablet and this operating system is based on QNX Neutrino.


    my blog :: blackberry playbook

     
  • At 6:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    You can easily program your NFC chips to perform particular functions such
    as:. With release of the handset comes Samsung
    Galaxy S3 deals. Here's why:Insulting advertising - I don't just mean
    the old ads that slam Apple fans (everyone bashes on Apple fans these days).


    Look at my web-site; samsung s3

     
  • At 9:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    They must have been forced to face several uncomfortable
    issues as far as the use of their i - Phone
    is concerned. Additionally, the wireless connectivity has good speed.
    Business travel become less an adventure and more an experience, this a 7
    inch tablet which you can take it anywhere with you.


    Look at my website :: samsung galaxy tab

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: d.e.H.a.n.2.
Home: Pendang,Kedah
About Me: Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan arnab,boleh hubungi saya 013-339 2028 / 012-597 2747. Lokasi di Pendang.
See my complete profile



* YM ID = dehan2baik *


Persatuan Penternak² Arnab Malaysia / Malaysia Rabbit Breeders Association
'Create
Pengikut
ARBA

    MEMBER NO : ABDUKH00 RABBITRY NO : D407
GUNNERS
Previous Post
Archives
LaYan jE Laa..

Powered by



anda pelawat yang ke
Free Web Counter

Free advertising


BLOGGER

eXTReMe Tracker
Advertisement
Rise of Islam
FOM Ads
© 2006 .d.e.H.a.n.2. .Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures