UkhwaH
*aRnaB-gEbu
*ArNabKiuT
*Bro-Joe
*xedot
*mrbunnywhoops
*LebaiCute
*Arnab-Manja
*newhillz-rarebits
*arnabtemanku
*mykampage
*kebunarnabayman
*Rafa
*arnabspg
*artnabcomeyworldwide
*rocknrollbunnies
*ar-raudahrabbitry
*arnabkus
*ketapangbunnies
*rnabrkusseberangjaya
ORIGINAL PERFUME
Jom Borak

BORAK-BORAK deHan2

Best Sites
mudah.com.my Fantasy wiselonline.com Petfinder Goal.com Goal.com CIMBclick ArsenaL Tranungkite SinarFM Malaysiakini MyMasjid Quran
My Slide Show

Tazkirah
Baca Quran Online
Quran
Free Islamic-Animation
Alfalfa Hay

Dapatkan bekalan Alfalfa Hay. Harga semasa RM 14.00 /kg tidak termasuk kos POS
Rawatan Kurap

Ubat kurap Bexton 50ml - Oral Solution. Harga semasa RM 30.00 termasuk POS.
Jawapan Seorang Guru AF Tentang Anaknya Yang....
Wednesday, August 17, 2005
Yaasin menulis - "Artis,selebriti,staf Akademi Fantasia adalah sebahagian masyarakat yang masih perlukan bimbingan dalam memahami Islam dan hukumnya,agama mereka sendiri.

B.Harian hari Ahad melaporkan:

“SEMINGGU sebelum Konsert Akhir,Akademi Fantasia 3 (AF3),kebanyakan wartawan hiburan menerima kiriman e-mel berupa beberapa keping gambar aksi mesra yang membabitkan pelakon dan bekas pengacara Malaysia Idol (MI),Sharifah Aleya bersama teman lelakinya,Ashraf,pemain gitar bass kumpulan Indrani.

Aleya juga adalah anak gadis guru bahasa Inggeris AF3,Fatimah Abu Bakar.


Justeru,kesempatan menemui Kak Fati(Fatimah Abu Bakar)sebaik saja selesai konsert final AF3 minggu lalu,Zubir terus mendapatkan penjelasannya berhubung penyebaran gambar berkenaan “Aksi-aksi mesra yang Zubir lihat dalam e-mel tu,bagi Kak Fati perkara remeh...Kalau kita peluk dengan niat sebagai kawan,mak dengan anak,inilah yang Kak Fati namakan sebagai budaya kasih sayang.Bagi Kak Fati,mereka yang menyebarkan gambar itu,nakal.

“Sebenarnya gambar itu diambil dari laman web friendster yang juga gambar peribadi mereka.Gambar itu kalau diambil dan disiarkan dalam konteks yang jahat,akan jadi jahat.Terpulang kepada niat,baik jadi baik.Kak Fati tahu dengan siapa anak-anak Kak Fati berkawan.Apa saja yang mereka lakukan,semua Kak Fati tahu.

“Kak Fati dah anggap Ashraf macam anak sendiri.Cuma Kak Fati kesian dengan orang yang buat perkara ini(menyebarkan gambar)kerana mereka tak ada otak!

“Sehingga hari ini antara Leya (Aleya) dan Ashraf sekadar kawan saja.Sebagai ibu, Kak Fati sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak-anak.Namun,Kak Fati selalu ingatkan anak-anak,dalam pergaulan perlu ada batasan,”katanya.

Justeru,Zubir harap orang di luar sana berpuas hati dengan penjelasan Fatimah. Kalau tak puas hati juga,Zubir tak mampu berkata apa-apa sebab ibu Leya sendiri yang memberi kenyataannya.”

Komentar: Kalau inilah cara jawapan si ibu menjawab isu tidak berakhlak anaknya, berpelukan dengan bukan mahram,maka apalah peliknya apabila timbulnya kes mengandung sebelum kahwin atau trend serah tubuh?

Adakah aksi peluk itu remeh? Melihat kecil dosa yang dibuat?Peluk dengan niat sebagai kawan dikatakan budaya kasih sayang?Pergaulan katanya ada batas,yang berpeluk itu batas apa?Alangkah jahilnya seorang ibu terhadap hukum Islam,dan alangkah kasihannya seorang anak yang memiliki ibu berfikiran demikian.


Sumber: www.tranungkite.net

*jawapan backup si mak pada Aleeya tu nampak sangat jahil agama..semoga Allah membuka pintu hati mereka ini ke jalan yg benar...dok peluk2 camtu tak haram ekk???ajaran manakah dia berpegang??Islam manakah yang jadi amalannya??Islam bagi mereka mungkin hanya pada nama...sekadar nama...sadisssss....
posted by d.e.H.a.n.2. @ 5:48 AM  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: d.e.H.a.n.2.
Home: Pendang,Kedah
About Me: Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan arnab,boleh hubungi saya 013-339 2028 / 012-597 2747. Lokasi di Pendang.
See my complete profile



* YM ID = dehan2baik *


Persatuan Penternak² Arnab Malaysia / Malaysia Rabbit Breeders Association
'Create
Pengikut
ARBA

    MEMBER NO : ABDUKH00 RABBITRY NO : D407
GUNNERS
Previous Post
Archives
LaYan jE Laa..

Powered by



anda pelawat yang ke
Free Web Counter

Free advertising


BLOGGER

eXTReMe Tracker
Advertisement
Rise of Islam
FOM Ads
© 2006 .d.e.H.a.n.2. .Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures