UkhwaH
*aRnaB-gEbu
*ArNabKiuT
*Bro-Joe
*xedot
*mrbunnywhoops
*LebaiCute
*Arnab-Manja
*newhillz-rarebits
*arnabtemanku
*mykampage
*kebunarnabayman
*Rafa
*arnabspg
*artnabcomeyworldwide
*rocknrollbunnies
*ar-raudahrabbitry
*arnabkus
*ketapangbunnies
*rnabrkusseberangjaya
ORIGINAL PERFUME
Jom Borak

BORAK-BORAK deHan2

Best Sites
mudah.com.my Fantasy wiselonline.com Petfinder Goal.com Goal.com CIMBclick ArsenaL Tranungkite SinarFM Malaysiakini MyMasjid Quran
My Slide Show

Tazkirah
Baca Quran Online
Quran
Free Islamic-Animation
Alfalfa Hay

Dapatkan bekalan Alfalfa Hay. Harga semasa RM 14.00 /kg tidak termasuk kos POS
Rawatan Kurap

Ubat kurap Bexton 50ml - Oral Solution. Harga semasa RM 30.00 termasuk POS.
Malu Dan Segan Rasanya Nak Solat Hajat Minta Hujan,Hapus Jerebu
Friday, August 12, 2005
rozmal menulis - "Kalaulah kita hendak jumpa pemimpin negeri katakan Menteri Besar,kita berhajat hendak dapatkan projek,atau meminta sokongan permohonan biasiswa anak,atau hendak minta didirikan balairaya di kampung kita,atau hendak minta dibuat padang bola untuk remaja di taman kita bermain,malu tak rasanya kita pergi dengan pakaian compang camping,rambut kusut masai,badan bau hapak ?

Lepas tu kita hendak minta sokongan biasiswa untuk anak kita,anak kita tidak hadir bersama,lebih teruk lagi anak kita yang nakal tu mencalarkan kereta MB,berlumba motosikal depan rumah MB dan sebagainya?Pasti malu dan segan rasanya.Sudah pasti kita akan berpakaian segak,pastikan rambut kita kemas,kalau perlu digunting kita gunting dahulu.Lepas tu kita nasihatkan anak-anak kita supaya bersopan apabila jumpa MB,anak-anak muda yang hendak minta padang bola juga hendaklah bersopan apabila jumpa MB dan tidak lagi berlumba motosikal di hadapan rumah MB dan sebagainya.

Apatah lagi kita dengan Allah.Tidak malukah kita minta diadakan solat hajat akan seluruh rakyat jelata,sedangkan mereka yang sering ingkar melanggar perintah Allah dan meninggalkan suruhan Allah ini tidak disuruh dahulu berbuat baik dan meninggalkan segala maksiat.

Jerebu,kekurangan air,tiada hujan,kenaikan harga barangan semua ini adalah masalah besar yang melanda semua rakyat di Malaysia ini.Sudah pasti hendaklah diarahkan dahulu umat Islam di negara ini berbuat baik dan meninggalkan kejahatan,sebelum kita memohon satu hajat yang begitu besar daripada yang Maha Esa,kerana ini adalah solat hajat untuk seluruh negara,bukannya solat hajat untuk anak kita lulus cemerlang dalam UPSR.Sedangkan jika kita mengadakan solat hajat untuk anak kita lulus cemerlang dalam UPSR pun kita ajak anak kita melakukan solat hajat dan membaca Yasin secara berjemaah.

Memang benar jerebu adalah disebabkan kebakaran hutan di Sumatera,tapi mengapa angin meniup jerebu tadi ke Malaysia, mengapa tidak ke Lautan Hindi?Jika jawapannya ialah monsun,mengapa pula ada monsun dan seterusnya.Sesungguhnya kebakaran hutan tadi adalah penyebabnya sahaja,seperti mana kalau kita makan kenyang ada juga orang makan yang tak kenyang-kenyang,kerana semua ini adalah ketentuan Allah.

Rozmal bin Malakan,Taman Alamanda,NS

Dipetik dari www.tranungkite.net

*Bila bala datang...ramai yang sibuk mintak ulama doakan,sembahyang hajat la...tapi bila dah senang...ulama dikutuk dihina...sakit hati tul..
posted by d.e.H.a.n.2. @ 8:45 PM  
2 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: d.e.H.a.n.2.
Home: Pendang,Kedah
About Me: Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan arnab,boleh hubungi saya 013-339 2028 / 012-597 2747. Lokasi di Pendang.
See my complete profile



* YM ID = dehan2baik *


Persatuan Penternak² Arnab Malaysia / Malaysia Rabbit Breeders Association
'Create
Pengikut
ARBA

    MEMBER NO : ABDUKH00 RABBITRY NO : D407
GUNNERS
Previous Post
Archives
LaYan jE Laa..

Powered by



anda pelawat yang ke
Free Web Counter

Free advertising


BLOGGER

eXTReMe Tracker
Advertisement
Rise of Islam
FOM Ads
© 2006 .d.e.H.a.n.2. .Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures