UkhwaH
*aRnaB-gEbu
*ArNabKiuT
*Bro-Joe
*xedot
*mrbunnywhoops
*LebaiCute
*Arnab-Manja
*newhillz-rarebits
*arnabtemanku
*mykampage
*kebunarnabayman
*Rafa
*arnabspg
*artnabcomeyworldwide
*rocknrollbunnies
*ar-raudahrabbitry
*arnabkus
*ketapangbunnies
*rnabrkusseberangjaya
ORIGINAL PERFUME
Jom Borak

BORAK-BORAK deHan2

Best Sites
mudah.com.my Fantasy wiselonline.com Petfinder Goal.com Goal.com CIMBclick ArsenaL Tranungkite SinarFM Malaysiakini MyMasjid Quran
My Slide Show

Tazkirah
Baca Quran Online
Quran
Free Islamic-Animation
Alfalfa Hay

Dapatkan bekalan Alfalfa Hay. Harga semasa RM 14.00 /kg tidak termasuk kos POS
Rawatan Kurap

Ubat kurap Bexton 50ml - Oral Solution. Harga semasa RM 30.00 termasuk POS.
Isu terbaru Aiskrim WALL'S
Sunday, November 12, 2006


MUJAHID304 menulis "PENJELASAN MENGENAI ISU AISKRIM WALL'S

Berhubung mengenai aduan Aiskrim Wall's yang dikatakan mengandungi lambang salib, pihak PPIM telah menghubungi pihak Wall's bagi mendapatkan maklum balas dan penjelasan berhubung isu ini. Pada mulanya pihak Wall's telah bersetuju untuk bekerjasama bagi membincangkan perkara ini tetapi pihak Wall's telah menukar fikiran dan tidak mahu berjumpa dengan wakil PPIM untuk membincangkan isu ini. Pihak pengurusan Wall's juga dilihat bersifat angkuh dan sombong dan memandang isu ini sebagai isu yang remeh.

Pihak pengurusan Wall's juga beranggapan yang Wall's merupakan jenama yang terkenal dan mempunyai pelanggan yang setia serta isu ini tidak akan menjejaskan reputasi mereka. Pihak pengurusan Wall's juga telah menggunakan nama Y Bhg Dato' Dr Ma'amor Osman, Setiausaha Agung PPIM dan menyatakan telah berbincang dengan Pihak PPIM iaitu dengan Y Bhg Dato' Dr Ma'mor Osman mengenai perkara ini melalui perbualan telefon namun perkara tersebut tidak pernah berlaku.

Selain itu , pihak Wall's telah berjanji untuk menghantar surat penjelasan tentang perkara tersebut tetapi sehingga sekarang pihak PPIM masih belum menerima sebarang bentuk surat penjelasan mengenai isu ini walaupun pihak Wall's telah berjanji akan memberikan surat penjelasan itu dalam tempoh masa yang terdekat ini. Sehubungan dengan itu, pihak PPIM mendesak orang ramai lebih berhati-hati dan bijak menggunakan kuasa kepenggunaan mereka supaya syarikat seperti ini tidak hanya memikirkan keuntungan semata-mata dan tidak memikirkan sensitiviti masyarakat pengguna Islam di negara ini yang merupakan majoriti utama pelanggan mereka.

PPIM sentiasa bersikap terbuka dan memberikan peluang kepada syarikat seperti ini untuk memberikan penjelasan mengenai isu-isu yang jelas menyinggung sensitiviti masyarakat Islam di negara ini namun sikap sambil lewa pihak pengurusan Wall's adalah amat dikesali dan dilihat tidak bersungguh-sungguh dalam usaha bagi memastikan majoriti pelanggan utama mereka tidak merasa kecewa dan tersinggung mengenai isu lambang salib di aiskrim Moo keluaran mereka. Justeru, pihak PPIM berharap agar orang ramai dapat berkerjasama bagi menyelesaikan masalah ini.


"BERSAMA KEMBALIKAN HAK DAN MARUAH DENGAN BIJAKSANA"
posted by d.e.H.a.n.2. @ 2:17 AM  
1 Comments:
  • At 5:39 PM, Blogger i1chocolat said…

    Salam. Izinkan saya memberi pendapat saya berkenaan isu simbol 'cross' pada aiskrim Wall's yg menjadi isu sedikit masa lalu.

    Berkenaan isu ini, saya tak merasakn pihak Wall's sengaja meletak tanda tambah tu utk mem'promote' agama Kristian atau utk sengaja tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat Islam di Malaysia.

    Saya rasa itu hanyalah satu kebetulan aja, + wut's the chances kita akan ketemu tanda seakan simbol salib dalam kehidupan seharian? Heck, even alphabet rumi pun ada lambang 'cross', tak perasan? Tetapi mengapa itu dibolehkan (read: tiada siapa bisingĀ²) tetapi mengenai isu ini, kita semua seakan marah?

    Pada saya, kalau benar pun pihak Wall's sengaja letak simbol salibpada aiskrim mereka, pihak yg sepatutnya marah dan megecam tindakan ini ialah pihak gereja kerana simbol ketuhanan mereka dipermainkan, diletak pada aiskrim dan dimakan semua orang. Tak begitu?

    Regards .

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: d.e.H.a.n.2.
Home: Pendang,Kedah
About Me: Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan arnab,boleh hubungi saya 013-339 2028 / 012-597 2747. Lokasi di Pendang.
See my complete profile



* YM ID = dehan2baik *


Persatuan PenternakĀ² Arnab Malaysia / Malaysia Rabbit Breeders Association
'Create
Pengikut
ARBA

    MEMBER NO : ABDUKH00 RABBITRY NO : D407
GUNNERS
Previous Post
Archives
LaYan jE Laa..

Powered by



anda pelawat yang ke
Free Web Counter

Free advertising


BLOGGER

eXTReMe Tracker
Advertisement
Rise of Islam
FOM Ads
© 2006 .d.e.H.a.n.2. .Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures