UkhwaH
*aRnaB-gEbu
*ArNabKiuT
*Bro-Joe
*xedot
*mrbunnywhoops
*LebaiCute
*Arnab-Manja
*newhillz-rarebits
*arnabtemanku
*mykampage
*kebunarnabayman
*Rafa
*arnabspg
*artnabcomeyworldwide
*rocknrollbunnies
*ar-raudahrabbitry
*arnabkus
*ketapangbunnies
*rnabrkusseberangjaya
ORIGINAL PERFUME
Jom Borak

BORAK-BORAK deHan2

Best Sites
mudah.com.my Fantasy wiselonline.com Petfinder Goal.com Goal.com CIMBclick ArsenaL Tranungkite SinarFM Malaysiakini MyMasjid Quran
My Slide Show

Tazkirah
Baca Quran Online
Quran
Free Islamic-Animation
Alfalfa Hay

Dapatkan bekalan Alfalfa Hay. Harga semasa RM 14.00 /kg tidak termasuk kos POS
Rawatan Kurap

Ubat kurap Bexton 50ml - Oral Solution. Harga semasa RM 30.00 termasuk POS.
1 jawapan utk 3 soalan
Monday, June 27, 2005
Ada seorang pemuda yang lama sekolah di luar
negeri, kembali ke tanah air. Sesampainya di
rumah ia meminta kepada orang tuanya untuk
mencari seorang guru agama, kiyai atau sesiapa
sahaja yang boleh menjawab 3 pertanyaannya.
Akhirnya orang tua pemuda itu mendapatkan orang
tersebut, seorang kiyai.

Pemuda : Anda siapa? Dan apakah bisa
menjawab pertanyaan-pertanyaan saya?

Kiyai : Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya
saya akan menjawab pertanyaan anda.

pemuda : Anda yakin? Sedangkan Profesor dan
ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab
pertanyaan saya.

Kiyai : Saya akan mencuba sejauh
kemampuan saya.

Pemuda : Saya ada pertanyaan:

1. Kalau memang Tuhan itu ada, tunjukan wujud
Tuhan kepada saya

2. Apakah yang dinamakan takdir

3. Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa
dimasukan ke neraka yang dibuat dari api, tentu
tidak menyakitkan buat syaitan.Sebab mereka
memiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak
pernah berfikir sejauh itu? Tiba-tiba kyai tersebut
menampar pipi pemuda tadi dengan keras.

Pemuda (sambil menahan sakit) : Kenapa anda
marah kepada saya?

Kiyai : Saya tidak marah...Tamparan itu adalah
jawaban saya atas 3 pertanyaan yang anda
ajukan kepada saya.

Pemuda : Saya sungguh-sungguh tidak mengerti.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Tentu saja saya merasakan sakit.

Kiyai : Jadi anda percaya bahwa sakit itu ada?

Pemuda : Ya!

Kiyai : Tunjukan pada saya wujud sakit itu!

Pemuda : Saya tidak boleh.

Kiyai : Itulah jawaban pertanyaan pertama...kita
semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa
mampu melihat wujudnya.

Kiyai : Apakah tadi malam anda bermimpi akan
ditampar oleh saya?

Pemuda : Tidak.

Kiyai : Apakah pernah terfikir oleh anda akan
menerima sebuah tamparan dari saya hari ini?

Pemuda : Tidak.

Kiyai : Itulah yang dinamakan takdir.

Kiyai : Terbuat dari apa tangan yang saya
gunakan untuk menampar anda?

Pemuda : Kulit.

Kiyai : Terbuat dari apa pipi anda?

Pemuda : Kulit.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Sakit.

Kiyai : Walaupun syaitan dijadikan dari api dan
neraka juga terbuat dari api, jika Tuhan
menghendaki maka neraka akan menjadi tempat
yang menyakitkan untuk syaitan.
posted by d.e.H.a.n.2. @ 10:51 PM  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: d.e.H.a.n.2.
Home: Pendang,Kedah
About Me: Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan arnab,boleh hubungi saya 013-339 2028 / 012-597 2747. Lokasi di Pendang.
See my complete profile



* YM ID = dehan2baik *


Persatuan Penternak² Arnab Malaysia / Malaysia Rabbit Breeders Association
'Create
Pengikut
ARBA

    MEMBER NO : ABDUKH00 RABBITRY NO : D407
GUNNERS
Previous Post
Archives
LaYan jE Laa..

Powered by



anda pelawat yang ke
Free Web Counter

Free advertising


BLOGGER

eXTReMe Tracker
Advertisement
Rise of Islam
FOM Ads
© 2006 .d.e.H.a.n.2. .Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures