UkhwaH
*aRnaB-gEbu
*ArNabKiuT
*Bro-Joe
*xedot
*mrbunnywhoops
*LebaiCute
*Arnab-Manja
*newhillz-rarebits
*arnabtemanku
*mykampage
*kebunarnabayman
*Rafa
*arnabspg
*artnabcomeyworldwide
*rocknrollbunnies
*ar-raudahrabbitry
*arnabkus
*ketapangbunnies
*rnabrkusseberangjaya
ORIGINAL PERFUME
Jom Borak

BORAK-BORAK deHan2

Best Sites
mudah.com.my Fantasy wiselonline.com Petfinder Goal.com Goal.com CIMBclick ArsenaL Tranungkite SinarFM Malaysiakini MyMasjid Quran
My Slide Show

Tazkirah
Baca Quran Online
Quran
Free Islamic-Animation
Alfalfa Hay

Dapatkan bekalan Alfalfa Hay. Harga semasa RM 14.00 /kg tidak termasuk kos POS
Rawatan Kurap

Ubat kurap Bexton 50ml - Oral Solution. Harga semasa RM 30.00 termasuk POS.
Update : Arnab Beranak Lagi !!!
Wednesday, June 17, 2009

Ni anak arnab yang mula-mula beranak dalam minggu ni...tanggal 13 Jun jam lebih kurang 11.00 - 12.00 tengahari...yang ni betul2 ikut mak bapak...jenis mata bercelak...hehehe..masa beranak...ada jugak kepelikan ibu dia nih...masa beranak takde langsung cabut bulu atau bikin sarang...masa tu aku letak raga jer...pastu aku test dengan masukkan kotak kayu...tak sampai sejam...penuh bulu dia cabut...baru buat sarang...hehehe...macam-macam ragam betul diorang beranak...hehe



Yang ni pulak 5 ekor...lahir 15 Jun dalam pukul 10.00 - 11.00 malam....ibu dia jenis anggoar bulu lebat...cantik...cun melecun...tapi sayang...dek kerana ruapanya yang cantik...mungkin dia tak sanggup nak cabut bulu untuk buat sarang kat anak-anak dia...sayang bulu dia dari anak-anak dia kot...beranak pon merata-rata walaupun aku dah buat kotak sarang...apa punca dia...aku pon tatau...sampai malam tadi dia tak nyusu...maka terpaksa laa aku masukkan anak-anak dia kat ibu tumpang (yang anak 2 ekor jer tu)....




Haaaaaa....yang pulak beranak kali kedua...kali 7 ekor...lebih kurang pukul 1.00 - 3.00 petang ; 16 Jun...fuhhhh...seronok tul dapat tengok anak-anak diorang...mudah-mudahan semuanya sehat-sehat belaka...bila dah nampak perkembangan camni...terpikir jugak aku rancangan seterusnya....hmmm.....adakah projek perumahan banglo 2 tingkat akan menjadi kenyataan?....hahahaha...nantikan episod seterusnya....
posted by d.e.H.a.n.2. @ 4:50 PM  
3 Comments:
  • At 10:53 AM, Blogger Rafahiah Haron said…

    mane tau mata die bercelak, dah bole tau ke kalo takde bulu? bestnye byk anak rabbit.

    kalo mak die kaler putih tompok itam, ayah die cokelat, possible tak dpt anak kaler hitam sume?hehe. nak byk kaler. dulu pernah beli 3 ekor warna hitam tp semua mati.

     
  • At 11:14 AM, Blogger Hunnylensa said…

    Salam. Saya ada arnab angora yang baru beranak tadi. 2 ekor anak. Tapi, sy rasa dea branak masa sy tido. Jadi sy bangun2 and tgk, dia dah makan anak2 dia. Persoalannya :

    1. Macam mana saya nak tau kalau arnab saya nak beranak?

    2. Apa yg perlu saya lakukan bila nampak arnab beranak? Perlu saya asingkan ibu n bapa dari anak2 atau biarkan ibu dengan anak2 je?

     
  • At 11:47 AM, Anonymous Jom Kenal Hamster said…

    cara menjaga arnab sbelum arnab betina beranak cmne? sama dengan cara penjagaan hamster ke? kene asing ke jantannye? lg 1 lpas si betiana branak,boleh x kita pegang anaknyer??

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: d.e.H.a.n.2.
Home: Pendang,Kedah
About Me: Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan arnab,boleh hubungi saya 013-339 2028 / 012-597 2747. Lokasi di Pendang.
See my complete profile



* YM ID = dehan2baik *


Persatuan Penternak² Arnab Malaysia / Malaysia Rabbit Breeders Association
'Create
Pengikut
ARBA

    MEMBER NO : ABDUKH00 RABBITRY NO : D407
GUNNERS
Previous Post
Archives
LaYan jE Laa..

Powered by



anda pelawat yang ke
Free Web Counter

Free advertising


BLOGGER

eXTReMe Tracker
Advertisement
Rise of Islam
FOM Ads
© 2006 .d.e.H.a.n.2. .Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures